A Jzsefvrosi rehabilitcis programterv kzponti rsze az ptett krnyezettel kapcsolatos koncepci. Egy kerlet fejldsnek kulcsa maga a vrosszerkezet, a lakk lett befolysol krlmnyek. A tereket, amelyeken letnk zajlik, termszetes adottsgknt kezeljk, s nem is gondolunk arra, hogy mennyire megvltoztatn mindennapjaink minsgt, ha szlesebb, vagy szkebb utckon haladnnk, ha tbb vagy kevesebb park venne minket krl, ha mskpp parkolhatnnk, vagy ha nhny utca forgalomtl elzrt stlutca volna. Pedig gy van: egy vrosnegyed szablyozsi tervben rgztett elemek megszabjk a hely funkcijt, s alapveten befolysoljk az ott lk kzrzett. Ezrt ha egy vrosrsz letbe val beavatkozs elkerlhetetlen ahhoz, hogy ms irnyt szabjunk fejldsnek, akkor azt ptszeti eszkzkkel is tmogatni kell.
A vrostervezs hatkre kiterjed a trszerkezet alaktsra, a kzterletek s zldfelletek mennyisgnek s hasznlatnak szablyozsra, a kzlekedsi, parkolsi gondok enyhtsre. Emellett figyelembe kell venni a kzmvek minsgt, vagy olyan krnyezeti adottsgokat, mint a talajminsg. A kiindulpontot mindig az adott terlet jelenlegi helyzetnek, trtnelmi fejldsnek elemzse jelenti.
A Jzsefvros esetben feltn jellegzetessg, hogy les klnbsgek hzdnak meg az egyes rszterletek kztt, valamint az a kiegyenslyozatlan llapot, amely a ftvonalak s a mellkutck eltr beptettsgbl addik. A nagyvrosra jellemz, komfortosabb krlmnyeket biztost pletllomny csak a forgalmasabb utak mentn, illetve a bels jzsefvrosi terleteken fedezhet fel. Jval gyengbb minsg, regebb, s ppen ezrt gyorsul temben roml hzak tallhatk a ftvonalaktl tvolabb. Bizonyos rszek pedig - pldul a kls jzsefvrosi iparnegyedek - funkcijukat vesztettk.
A tervezs feladata volt a leroml terletek fvrosi szintre val emelsnek elsegtse, megjul kpessgk visszaadsa. A trszerkezetet a vrosi szvet vdelme s megtartsa mellett vatosan t kellett alaktani. A vrosszerkezetbe val legersebb beavatkozs a Corvin-Szigony projekt terletn trtnik, a Corvin mozitl a Szigony utcig vezet stny kialaktsval.
A lebontsra kerl pletek egybefgg, igen leromlott llapot rszt kpeztek. Helykn a negyedet megjt fejleszts indulhat, amelynek jtkony hatsa kisugrzik majd a szomszdos terletekre. A gcpont felszmolsval kialakul egy j kzterlet, amely megvltoztatja az eddigi kzlekedsi feltteleket, hiszen forgalomtl elzrt vezet lesz, nveli a krnyk parkjainak szmt, j tpus parkolhelyeket ltest, hozzjrul a terlet funkcivltshoz is, valamint nagyvroshoz mlt pletllomny kialaktsra ad lehetsget.
A rehabilitci programterve kiemelten foglakozik a zldfelletek mennyisgnek, a jtszterek szmnak nvelsvel, amelyet egyrszt vrosi terek feljtsval, msrszt bels kertek kialaktsval szeretnnek elrni. Mivel a Rv8 a vrosi let fontos sznternek tartja az utct, igyekszik ezt minl kellemesebb tenni. Ezrt az egyes vrosrszeket gyalogutakkal ktik ssze, a forgalmasabb utck mentn pedig fasorokat ltetnek.