Hirdetés-eredményességi becslések
Hajléktalanok és lakosság fórum (2010. szeptember 21)
Összes résztvevő 32 fő.
- Hirdetés elkezdése emailban program előtt 5 nappal, plakáttal program előtt 2 nappal.
- A téma az egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó (hajléktalan ügy), a cím nem túl ötletes, de kifejező, a hozzáadott információ bőséges (talán túl sok is), és megfelelően provokatív (kiválthatja: "erre érdemes elmenni")
- A résztvevők közül legbelső, előkészületekben is részt vevő munkatárs 4 fő, meghívott előadó és kisérőik 4 fő. Marad 24 fő.
- E-mail kiértesítés: 100 fő. Ez alapján eljött kb 12-13 fő. (Viszonylag jelentős volt a hír továbbadás, mások beszervezése, negatív kampány, minimum 5 fő). Marad kb. 10 fő.
- Első körben kihordott plakát: 120 db, pótlás 30 db. Jellemzően csak nagyobb épületekre került plakát, nagyon gyors ütemben tépték le - következő reggelre 2/3-át -, és ebből nagyon keveset pótoltunk. (A kint maradt plakátokat szerda délután eltávolítottuk - összesen 16 db maradt).
- Maximum a lakosság egyharmada mehetett el úgy a plakátunk mellett, hogy arra rátekinthetett (szembe vele volt, felnőtt ember, érdeklődő, funkcionálisan olvasni tudó, stb.). Ez max 1200 fő, tekintsük 1000 főnek. Ha ebből minden tizedik legalább a főbb címeket elolvasta, az 100 fő. Ebből kb. 30 olvashatta végig. Eljött 8-10 olyan résztvevő, aki plakátról kaphatott hírt. Tekintsük 10-nek.
- Tehát 150 plakát alapján 100-an hírt kaphattak, ebből 30-an tájékozódhattak mélyebben, és 10 fő el is jött.
Ez a látogatottság az extra rövid híradási időt figyelembe véve egész jónak számít. Ebben segített a népszerű, sokakat foglalkoztató téma, és mások speciális szempontú rászervezései.
A jövő
- Legközelebb ezeket a paramétereket kell felülmúlni. Ehhez több plakátragasztó munkatárs kell a mostani 3 helyett, több plakát kell a mostani 150 helyett, jobb plakátkiragasztási technika (belső "képzés", hogy hova ragasszunk, hogyan), és szisztematikusabb plakátpótlás (letépettek pótlására). Egyéb előrelépési lehetőségek: plakátokat intézményekben kitenni (iskolák, óvodák, bölcsödék, üzletek), házakba belső kontaktokat kiépíteni. Címlista folyamatos bővítése - most 10 fővel bővült.
- Megfontolandó, hogy egyre több kontaktunk van e-mail cím nélkül. Nekik egy riasztási láncot kellene kiépíteni - szórólapok továbbadásával.
- Helyi hetilapokban meghirdetéshez jóval hamarább (minimum három hét) el kell dőlnie mindennek (időpont, téma, cím, előadók, stb...), de nagyon fontos, hogy közvetlenül a program előtt 2-3 nappal legyen időzítve a megjelenés.
- További eszköz lehet a nagyobb méretű, távolabbról is olvasható figyelemfelhívó plakát (Kesztyűgyár épületén, néhány közeli forgalmasabb helyen villanyoszlopra kihelyezett táblákon - mint a választási plakátok. Ez utóbbihoz városüzemeltetés engedélye sem árt. Egy-két nappal a program előtt kell kitenni, és program után egyből levenni.
- Előbbi esetleges továbbfejlesztése: Közterületfelügyelettel szerződést kell kötni, amelynek értelmében X db (minimum 20) farost lemezes táblát kihelyezhetünk rendezvényeink előtt 3 nappal meghatározott villanypóznákra, és azokat rendezvény után fél napon belül leszedjük. Mindezért ne kelljen fizetnünk, és ne büntessenek érte.
|